За разлику од ранијих година, када обнова није била обавезна, већ је рађена аутоматски, и када је свако регистровано пољопривредно домаћинство обавештење о обавезној обнови добијало на кућне адресе, од ове године захтев за обнову морају да поднесу сами пољопривредници. Том приликом морају доставити све податке који су промењени у односу на стање у Регистру.
Сви носиоци регистрованих пољопривредних газдинстава морају поднети захтев Управи за трезор да продуже важење те регистрације. То повлачи са собом одређене повластице, да пољопривредници могу подносити захтеве за одређене субвенције и регресе, било код ресорног министарства пољопривреде или код локалне самоуправе. Сама техника организације тог продужетка регистрације газдинстава је да сви они који не знају шта се сади на тим парцелама морају у Управи за трезор да узму образац број три, на коме је од раније познато шта су на којим парцелама пријављивали. Уколико је дошло до промене, а највероватније јесте, неопходно је попунити образац како би се право стање водило у Регистру – каже руководилац Службе за пољопривреду ОП Пријепоље Ифет Хамзић.
Давањем неистинитих података приликом регистрације и обнове пољопривреднх газдинстава, а који се тичу обрадивих површина земљишта, газдинства ће сносити одређене последице као што је прелазак у пасиван статус газдинства, а биће ту и казнених мера, каже Ифет Хамзић који сматра да се пољопривредници морају научити да приказују оне податке који су стварни.
Обнова регистрације и пријава промене података у Регистру врши се на основу захтева носиоца породичног пољопривредног газдинства, односно овлашћеног лица. Сви они који у периоду од 1. марта до 30. априла не изврше обнову регистрације пољопривредног газдинства, у наредном периоду неће моћи да остваре право на било какве подстицаје од стране државе.
Опширније у видео прилогу: