SHARE

Један од најпровокативнијих уметника средње генерације на просторима Балкана, излагао је широм света. После 15 година поново ће излагати и у свом родном граду, а договор са директором Дома културе, Мирком Малешићем је,  како нам је уметник рекао, да то буде до краја ове године.

„То ће бити изложба „Моје празнине“, које сам почео да излажем задње 2-3 године. Мислим да ће то бити атракција да се први пут у историји уметности један човек из Пријепоља бави продајом празнине. Један познати критичар и галериста из Москве, Марат Келма, је на отварању моје изложбе у Котору, рекао – Знам многе уметнике који су се бавили празнином, али не знам ни једног да је продао празнину. И то ми се допада, што је то први пут на Балкану и у свету, да неко продаје скоро ништа“, цитира  уз осмех Хаџифејзовић руског критичара.

Кроз галерију савремене уметности Чарлама коју је отворио 2007. године у Сарајеву,  прошао је велики број уметника из бивше Југославије и Европе. У једном периоду је била затворена, а сада поново њоме пуслира живот уметности.

Сада сам отворио изложбу „Креатори“, на којој суделује 101 уметник, у овом првом делу. У септембру ћу покушати да направим други део изложбе, а концепцију сам базирао као на изложби коју сам радио са покојним Радославом Тадићем и Сашом Буквићем 1987. и 1989, два бијенала савремене уметности на којима је, под називом „Југословенска документа“, излагало око 240 уметника из бивше Југославије. То је била највећа изложба савремене уметности икада одржана у Југославији.

На питање како оцењује збивања у култури Пријепоља, уметник одговара:

“Оно што је Мирко Малешић урадио је велика ствар. Направио је две галерије што Пријепоље никада није имало, а заслуживало је по броју уметника који су рођени у Пријепољу, или су  потекли из Пријепоља, и по броју уметника који долазе у Уметничку колонију „Милешева“. Тако је Пријепоље постало мали регионални центар што се тиче ликовне уметности. Штета је што неће имати свој континуитет. Не бих желео да говорим лоше о човеку који ће доћи, може да буде јако добар човек, али ако није из ове бранше, ако није дубоко у томе што се догађа на нашим просторима и у свету, онда он не може обављати тај део посла који је везан за ликовну уметност. Можда би било добро да Малешића оставе за уредника ликовног програма да настави континуитет и да то велико богаство, које се таложи сваке године у Пријепољу, не изгуби на квалитету.Није важно само скупљати уметност. Важно је скупљати уметност која има своју вредност и која ће генерацијама Пријпољаца давати снагу за будући рад,“ каже Јусуф Хаџифејзовић.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY