Да ли је дигитализација опасност или прилика за медије

Како унапредити присуство и видљивост портала Форум инфо на интернету, како креирати интересантан садржај и прилагодити га друштвеним мрежама, биле су теме дводневног тренинга за новинаре и новинарке овог медија.

SHARE

Колико процес дигитализације у Србији и свету представља опасност или прилику за медије? Ако имамо у виду да у Србији 70 % становништва користи интернет а, сваки други становник користи друштвене мреже поставља се питање какав садржај медији треба да креирају, онај који одговара интересовањима њихове публике или садржај који едукује с обзиром на начин на који генерације рођене у време експлозије интернета конузумирају медије.

Можда је раније било више садржаја усмереног ка едукацији, заправо 70 %  садржаја који медији сматрају релевантним и 30 % садржаја који би потенцијално био интересантан њихововј публици. Сада се то преокренуло. зато што људи желе да се брзо информишу. Не читају више на интернету, скенирају, траже да им се реши проблем, не само од фирми већ и од медија. Тако да се више гледа ко су ти људи, шта би волели да чују и шта их тишти, па се у складу с тим и пише. То је сад оних 70%, а онда 30 % иде на теме за које сматрамо да би за локалну заједницу и регион биле од друштвеног интереса – истакла је на тренингу руководитељка програма за дигитални маркетинг на ФМК, Проф.др Наташа Крстић.  

Друштвене мреже су постале извор информисања за грађане и грађанке, у складу са тим и важан канал комуникација за портале. Међутим по статистици објаве на Фејсбуку види само 10 % од укупног броја посетилаца.

Друштвене мреже јесу битне у смислу да омогућавају шири домет само ако сте спремни да платите објаву јер су мреже постале презагушене, тако да или се утапате у масу или плаћате и искачете из те масе. Међутим и мреже функционишу по правилима како су некада биле замишљене,  а то је да будете део друштвене заједнице да имате ангажоване пратиоце и да са њима остварујете интеракцију и да у неку објаву уложите извесно време – сматра Наташа Крстић.

Крстићева објашњава да друштвене мреже треба посматрати као користан алат за пласирање медијских садржаја, али да су оне само надоградња медијима који би требало да имају квалитетан и добар садржај.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY