Логика финансирања медија у Пријепољу: Новац за оне чији рад не вреднују други донатори

Зашто највише новца из буџета општине Пријепоље добијају медији из Новог Пазара и Прибоја, била је тема о којој је расправљано на 26. седници скупштине општине, а покренута је у оквиру тачке о раду општинског већа у прошлој години. Одборник Есад Хоџић констатовао је да њихов рад није довољно транспарентан и да медији који добијају највише новца из буџета такође не информишу јавност о раду већа.

1078
0
SHARE

На конкурсу за суфинансирање пројеката из области јавног информисања, општина Пријепоље је и ове, као и претходне две године, највише новца доделила Информативном центру Прибој и Санџак телевизији из Новог Пазара. Од 25 пристиглих пријава, подржано је 10 медија са девет милиона динара, од чега су четири медија из Пријепоља добила 2 милиона 200 хиљада динара, односно 24,4 одсто. Своје виђење шта би требало да буде информисање изнео је за скупштинском говорницим председник општине Пријепоље Драгољуб Зиндовић, који пренос скупштинског заседања и обавештења сматра такође информисањем.

Тај новац се одобрава за програме, пројекте које они подносе, никако за информисање. Примера ради, нико не може да направи програм да преноси скупштинско заседање. То закон медијима не дозвољава, то мора посебан пројекат. Када било шта оглашавамо, или обавештавамо јавност, ми то посебно платимо. Сваки оглас, свака информација мора посебно, што је апсурд.  Ја лично мислим да би то требало да се мења – мишљења је председник општине Пријепоље Драгољуб Зиндовић.

Стручна комисија која је оцењивала пристигле пројекте на Конкурс за суфинасирање пројеката из области јавног информисања има критеријуме који нису прописани ни у закону, а ни у препорукама које дају Министарство културе и новинарска удружења.

Што се тиче поделе ових средстава и ја бих предложио, ако се буде мењао Закон, да се то мало другачије уради.  Али, морам да вам кажем, ова средства која ви читате, морате да знате да и република и различити донатори опредељују различита средства. И треба видети и по том основу колико је стигло средстава од републике. Јер независна комисија која предлаже општинском већу како да се распореде та средства, узима у обзир и то: да ли је неки пријепољски медији добио средства од републике, па некад кажу тамо је било 4 или 6 милиона у неком усменом објашњењу, кажу даћемо им оволико, али немојте заборавити да су они за неки програм који се тиче локалне заједнице добили од републике 6 милиона. Тако да се и то узима у обзир кад комисије опредељују та средства – закључује Зиндовић.

Намеће се закључак да новац опредељен за информисање има и социјалну категорију, односно, ако поједини медији не добију средства са републичког нивоа, онда би локални буџети требало да им дођу као утешна награда. Информисање у јавном интересу, квалитет поднетих предлога пројеката, усклађеност са правилницима и препорукама остају у сенци калкулисања колико који медији добија средстава из других извора. Јавни интерес би требало да буде главни циљ у оцењивању пројеката.   На одлуку који  ће медији  добити новац  пресудан би требало да буде  квалитет понуђених медијских садржаја у јавном интересу. Јавни интерес свакако није  промоција  општинске  власти, како управо многи представници власти  тумаче. Укратко, јавно није приватно.

Јавни интерес дефинисан је Законом о јавном информисању и медијима, и најједноставније се може објаснити као право јавности да буде информисана о оним питањима која су за њу од значаја,  што се остварује посредством медија.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY