Надежда Колашинац: За успешан бизнис неопходни су идеја и знање

Надежда Колашинац: За успешан бизнис неопходни су идеја и знање

Производња радне одеће и продаја опреме за заштиту на раду делатност је фирме „Новатекс“ из Нове Вароши. Ова породична фирма основана је 2006. године, а директорка Надежда Колашинац поделила је са нама искуствo о проблемима и преломним тренуцима за успех ове фирме.

Када прича о фирми, њеним успесима и пoзиционирању на тржишту,говори у множини: о себи и супругу. Подршка целе породице је оно што сматра кључним за успех и опстанак фирме.

На почетку, то је била фирма која је тежила да запосли што више радника, јер смо радили извозни програм. Тада смо имали око тридесетак радника. Међутим, када је била она велика светска криза 2008/2009. године, онда смо редуковали уговоре и морали смо да смањимо број радника, тако да смо задржали само пет радница. После смо полако кренули у свом простору, у кућним условима. То је био даноноћни рад како бисмо се извукли из тих неких потешкоћа. Био је то период великих одрицања, на одморе смо ишли врло кратко – каже директорка фирме „Новатекс“ Надежда Колашинац.

Почетак јесте био тежак, али је воља и жеља да се настави била јача. Надежда истиче да је то пре свега било захваљујући радницама које су биле лојалне.

За унапређење пословања, користе подршку донатора.

Не би ми сигурно били у овој ситуацији да држава није кроз Фонд за развој давала повољне кредите, па смо овај простор купили од тих средстава. Имали смо велику подршку Регионалне и Националне развојне агенције, такође и од Европског прогреса. Нисмо ми добијали конкретно новац, али смо добијали врло корисна предавања и мониторинг. Успели смо тако да урадимо и сајт, који нам је повећао промет за 50 одсто. Ми у маркетинг на интернету и рекламу наше фирме улажемо доста – додаје Надежда.

Надеждин савет за све оне који планирају да покрену сопствени бизнис је да буду стрпљиви и истрајни.

Ми нисмо имали новац па смо кренули у посао. Ми смо имали идеју, препознали смо тржиште и могућности. Нисмо имали гомилу пара, како сви људи замишљају. Мора да се има идеја, потенцијал и да се зна како се нешто ради – Надеждин је савет за све будуће предузетнице.

За добру пословну климу у области у којој делује фирма, Надежда истиче и добру сарадњу са колегама из околних општина и градова. Када је конкуренција здрава, онда су и темељи на којима почива фирма чврсти и стабилни.


Подели на мрежама

Повезани чланци