Општини Пријепоље се не жури да подели новац медијима – девет милиона динара још чека расподелу

Општина Пријепоље определила је девет милиона динара за суфинансирање медијских пројеката у овој години, два милиона више него прошле године. До краја године остало је нешто више од четири месеца, а који медији и за шта ће трошити опредељени новац није познато, јер резултата конкурса расписаног половином јуна још увек нема.

1295
0
SHARE

У конкурсу за суфинансирање пројеката из области јавног информисања назначено је да Решење о расподели средстава доноси председник општине 90 дана након расписивања конкурса, односно, остало је простора још месец дана да се одлучи коме ће средства бити додељена.

Активности на пројектима требало би да буду усмерене на производњу медијских садржаја којимa се на истинит, непристрасан и правовремен начин јавност информише о раду локалне самоуправе, на подизање квалитета информисања особа са инвалидитетом и припадника мањинских група, промовисање туристичких и привредних потенцијала општине, заштита деце и младих, развој науке, спорта…

И док се чека решење о расподели средстава за информисање у овој години, подсетимо се како је то изгледало прошле године.

Од седам милиона динара расподељених на Јавном позиву за суфинансирање медијских пројеката у општини Пријепоље у 2018. години, пријепољски медији добили су укупно 900 хиљада динара, односно 12.8 одсто средстава, док је шест милиона 100 хиљада динара подељено медијима из Прибоја, Новог Пазара, Београда и Ужица. Резултати конкурса објављени су 15. октобра, што значи да су медији имали два и по месеца да реализују своје пројекте.

Међутим, у ревидираним буџетима одобрених пројеката, које је Телевизија Форум добила на основу Захтева за доступност информација од јавног значаја, број месеци премашује временски период од два и по месеца. Такав је случај код два медија која су добила највише средстава: Информативног центра Прибој и Санџак телевизије из Новог Пазара.

Највише новца из буџета општине Пријепоље добио је Информативни центар Прибој – два милиона 900 хиљада динара за пројекат „Хроника Пријепоља“. Од медијских садржаја, финансирало се 30 тв емисија, што је општина Пријепоље платила 614 хиљада динара. Са близу два милиона 300 хиљада динара финансиране су зараде запослених, па је тако главном и одговорном уреднику, продуценту, координатору пројекта за три месеца исплаћено на име зарада по око 200 хиљада динара. Збуњујући је податак да у предложеном буџету Информационог центра Прибој стоји да се зараде исплаћују за три месеца, иако је решење о додели средства објављено 15. октобра, два и по месеца пре завршетка календарске године и рока за завршетак активности.

Друга по висини добијених средстава била је Санџак телевизија из Новог Пазара, којој је општина Пријепоље за пројекат „Пријепољска хроника 2“ доделила два милиона 100 хиљада динара. Пројектом су предвидели реализацију 32 медијска садржаја – 16 ТВ прилога и 16 емисија. За разлику од Информативног центра Прибој, који је већи део средстава планирао за зараде запослених, Санџак телевизија је скоро сав новац расподелила на оперативне трошкове. Тако јој је на име путних трошкова општина Пријепоље дала 480 хиљада динара, за изнајмљивање додатне опреме 640 хиљада динара, изнајмљивање аутомобила 240 хиљада динара, услуге консалтинга 100 хиљада, постпродукцију 288 хиљада динара… У њиховом ревидираном буџету, трошкови су предвиђени за четири месеца, што такође није у складу са условима Конкурса за суфинансирање пројеката из области јавног информисања.

Kада се време и новац испреплићу све постаје релативно, па оно што је и написано као правило, може и да се не испоштује. А суфинансирање медисјких садржаја из буџета локалних самоуправа требало би да има само један интерес: да јавност буде објективно и правовремено информисана.

Србија је у Извештају Европске комисије за 2018. годину добила негативну оцену због стања у медијима. Суфинансирање медијских садржаја захтева транспарентне и правичне процедуре без уплитања државне управе, посебно на локалном нивоу, наводи се у Извештају.

У Белој књизи конкурсног суфинансирања коју су медијска и новинарска удружења издала 2016. године, указали су на многобројне проблеме, израдивши притом и препоруке како би се они могли решити. Један од закључака је да је су највећи проблеми са којима се суочава конкурсно суфинансирање јавног информисања недоречена законска регулатива, недовољна транспарентност процеса, недостатак евалуације одобрених пројеката и самог процеса, као и непостојање санкција за органе надлежне за послове јавног информисања у случају кршења закона.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY