Срђан Шкоро: Медији као медији у Србији не постоје

Срђан Шкоро: Медији као медији у Србији не постоје

Медијска слика у Србији је никад гора и никад тежа, сматра дугогодишњи новинар и шеф деска у Вечерњим новостима Срђан Шкоро. Политички и економски притисци постали су потпуно уобичајени, критичари власти се блате и оптужују у њима блиској жутој штампи и другим медијима, док се већина уредника прави да је све у реду.

Медији као медији у Србији заправо и не постоје. Сви су под контролом једног човека. Ако нису под контролом онда су у власништву њега и његових пријатеља и то је оно што је жалосно и ужасно и нешто што мора под хитно да се промени како би људи почели другачије да размишљају. Ми чак и не примњујемо законе сопствене земље где сте ви као медиј дужни да пружите грађанима истиниту информацију али овде се дешава потпуно супротно. Ви грађане лажете, замајавате и пружате неке информације које не стоје – каже дугогодишњи новинар Вечерњих новости Срђан Шкоро.

Медији су већ годинама преплављени ријалити програмима што је знатно утицало на квалитет медијских садржаја али и на објективно информисање грађана.

Проблем је што сте ви од државе направили ријалити и онда се он само прелива на телевизију и у новине.То је оно што је страшно. Главна ријалити звезда је председник државе и кад он то ради значи значи он учествује све време у ријалитију. Погледајте његове наступе на конференцијама за новинаре, прекиде програма, стално нешто ванредно, стално се нешто дешава, стално се прекидају програми као да је рат, а није. И у том смслу он решава убиства, самоубиства, све ситуације и то је буквално направљено тако да људи верују да се то стварно тако одвија у животу, а живот је све супротно – сматра Шкоро.

Тешка ситуација је и са локалним медијима.

Они или немају средстава да би преживели или су угашени или су опет под контролом локалних моћника који су опет под контролом главне власти једног човека у држави. И то се све прелива тако да ми практично морамо да се боримо за основна људска права, од тога да будемо бирани слободно и да слободно бирамо до тога да можемо о свему томе да читамо и да то слободно гледамо – закључује Срђан Шкоро.

Говорећи о медијској стратегији Срђан Шкоро није превише оптимистачан. Сматра да је бесмислено правити стратегију ако немамо слободне медије, новинаре и уреднике јер без ових услова нема ни добре медијске стратегије.

Опширниј у видео прилогу:

Подели на мрежама

Повезани чланци