SHARE

Како би са првим снегом и ниским температурама били безбеднији на коловозу, законска обавеза је да сва возила морају имати све четири зимске гуме.

Приликом одабира зимских пнеуматика треба посебно обратити пажњу на ознаку – на гуми мора да пише м+с, односно да има снежне пахуљице на њима. Људи купују и половне гуме. При том треба обратити пажњу и на старост гуме. Свака гума старија од три године је ван гаранције. Такође, минимална дубина шаре по закону мора бити четири милиметра – истиче вулканизер Миљан Ивезић.

За коришћење летњих уместо зимских гума на путу прекривеном снегом, ледом или поледицом, казне се крећу од 10.000 до 20.000 динара за физичка лица, 60.000 до 800.000 динара за правна лица, а за предузетнике та казна износи између 30.000 и 200.000 динара.

Цена нових гума зависе од димензија – најјефтиније су оне 145/13 које се крећу око три хиљаде, док 15-ице и 16-ице коштају око шест хиљада динара по гуми. Монтажа и балансирање четири гуме кошта од 1200 до 1800 динара, у зависности да ли су алуминијумске или челичне и којих су димензија – каже Ивезић.

У зависности од квалитета, половне гуме могу да се купе по цени од 50 до 100 евра, међутим за њих не постоји никаква гаранција. Вулканизери истичу да је разлика између летњих и зимских гума велика.

Нове зимске гуме у великој мери утичу на сигурност и стабилност возила на путу, посебно у отежаним условима саобраћаја, потврђују бројни тестови. Из Ауто-мото савеза Србије истичу да је зуставни пут приликом кочења код зимских гума краћи, да боље пријањају уз подлогу и да постоји мања могућност проклизавања, због чега је улагање у квалитетне зимске гуме улагање у сопствену безбедност.

 

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY