SHARE

Целодневна настава и једносменски рад назив је пројекта који Министарство  просвете, науке и технолошког развоја покреће од септембра ове године. Овај начин рада предвиђен је Стратегијом развоја образовања до 2020. године. Међу 10 основних школа у које се уводи целодневна настава  у надлежности Школске управе Ужице, две су пријепољске.

То није замишљено као класична настава већ као радионице у којима би се деца окупљала по интересовањима: ликовно, физичко, математика, хемија, биологија…То није ни допунска, ни додатна настава, а опет свега треба да има по мало. Наставници имају право да осмисле радионице, да уложе свој рад и труд, креативност да деца то што боље прихвате и да их буде што више у боравку – објашњава директор ОШ „Бошко Буха“ Славиша Јањушевић.

Једносменски рад са целодневном наставом подразумева боравак у школи до 17 часова, због чега је предвиђен и оброк за ђаке.

Славиша Јањушевић, директор ОШ „Бошко Буха“
Када смо колегиница и ја били скоро на састанку у Министарству изнели смо тај проблем са оброцима и они су нам сугерисали да би ту требало локална самоуправа да помогне и сноси те трошкове. Ми смо им упутили захтев, а друга опција је да родитељи сносе те трошкове или ако има неки привредник заинтересован да помогне школама и обезбеди ручак за децу.

Нов начин рада родитељима ће бити појашњен на почетку школске године, а директор школе у Ивању, очекује бар 100-ак ђака, од укупно 200, у продуженом боравку.

Ми ћемо на почетку школске године анкетирати родитеље, дати им смернице шта то све подразумева и ја се надам да ће ово да заживи. Мислим да је веома битно, нарочито за родитеље који су запослени, да знају где су им деца и како проводе време – закључује Јањушевић.

Две пријепољске школе су укључене у пилот пројекат Министарства просвете, међу 210 основних школа, од укупно 1200 у Србији. План је да се у наредном периоду у што више школа стекну услови за одвијање наставе у једној смени како би у поподневним сатима могли да реализују радионице и активности предвиђене целодневном наставом.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY