Завршено ПИСА тестирање у Економско-трговинској школи: Најтежа математичка област

Завршено ПИСА тестирање у Економско-трговинској школи: Најтежа математичка област

Школе и ђаци који учествују у ПИСА тестирању изабрани су методом репрезентативног узорка, а међу њима су се нашла 52 ђака Економско-трговинске школе у Пријепољу, један мање у односу на првобитни број, због премештања једног ученика у другу школу. Тестирање је у потпуности организовано електронски, критеријуми су били доста строги, а морала је да се испоштује и одређена процедура.

Алиса Дураковић, педагошкиња у Економско-трговинској школи
Ми смо организовали ПИСА тестирање у три сесије. Наравно, ми имамо рачунаре и кабинете који су припремљени за све ученике одједном, али налазе се на три различита места. С обзиром да смо хтели да испоштујемо протокол и процедуру која је била наложена, ми смо организовали тестирање у три групе. Тај протокол се односи на део да дежурни наставници могу бити само стручни сарадници, који су прошли едукацију у Чачку, а то је само нас двоје: колега професор информатике и ја – каже педагошкиња Економско-трговинске школе у Пријепољу Алиса Дураковић.

Према њеним речима, сам процес тестирања траје 3 сата 50 минута, а за то време ученици и ученице имају право да направе две паузе по десет минута. Сваки од ученика добија своју лозинку и путем те лозинке и шифре они се конектују на  ПИСА тестирање.Тестирањем су биле обухваћене читалачка, математичка, научна и финансијска писменост.

Када је реч о најтежој области у ПИСА тестирању, повратна информација од ученика јесте оно што је и очекивано, а то је да им је најтежа математичка област. Морали су да рачунају, да наводе различите обрасце али ни то није нешто што је изискивало много времена ни труда, али су просто сматрали да је то нешто што је најтеже у том делу – истиче Алиса Дураковић и додаје да је за ПИСА тестирање карактеристично што захтева од ученика да укључе своје логичке способности.

У ПИСА тестирању у Србији учествовало је око 8000 ђака из 222 средње школе. Каква су знања и вештине наших ученика и умеју ли да их примене у свакодневном животу знаће се у децембру 2019. године, када ће Организација за економску сарадњу и развој званично објавити резултате за свих 80 земаља које су учествовале у истраживању.

Подели на мрежама

Повезани чланци