Како су млади реаговали на пад друштвених мрежа?

Како су млади реаговали на пад друштвених мрежа?

Привремени пад свих Фејсбук апликација, који се десио почетком октобра, још једном је показао колико је човечанство зависно од друштвених мрежа, а одговор на питање како су млади у Пријепољу тада реаговали потражио је ученик Пријепољске гимназије Лазар Цвијовић.

Глобални пад друштвених мрежа компаније „Фејсбук“ изазвао је пометњу у целом свету. Најчешћи корисници ових апликација у Пријепољу су управо млади, а прва реакција била је збуњеност.

Николина Голубовић
Андрија Вуковић

“Видео сам да нешто није у реду са интернетом, међутим проблем није био интернет, већ друштвене мреже. Прво сам видео да не ради Инстаграм, а затим  сам ушао у WhatsApp, и видео да ни ту не раде поруке“, каже ученик Пријепољске гимназије Андрија Вуковић. Окренуо се гледању телевизије, коју прати ретко, јер већину времена проводи уз телефон или лаптоп. Каже да је пад трајао око седам сати, знатно дуже него што се то дешавало раније.

„Прво сам помислила да ми је слаб кућни интернет, али када сам укључила мобилне податке и видела да порука и даље не одлази, схватила сам да је проблем у друштвеним мрежама“, каже гимназијалка Николина Голубовић. У том моменту определила се апликацијama Snapchat, You Tube и TikTok, које ређе користи, али које су и даље функционисале.

И Андрија и Николина су рекли да пад друштвених мрежа није изазвао сумњу у то да ће се све брзо нормализовати, јер се то дешавало и раније, а иза мрежа стоје велике корпорације у којима се обрће огроман новац.

Скоро 60% младих оде на неку друштвену мрежу чим отвори очи, показује истраживање Центра за креирање политика и стратегија, а скоро половина младих проводи више од три сата на Инстаграму, Фејсбуку или Јутјубу, како би комуницирали са својим пријатељима или се информисали. Истраживање Kровне организације младих Србије показује да највише младих у Србији има профил на Инстаграму – више од 91%, или Фејсбуку – скоро 87%. Приметан је пад у коришћењу Фејсбука а у порасту је друштвена мрежа Тикток. За комуницирање највише младих користи директне поруке на Инстаграму и Виберу, око 84%, или WhatsApp-у, око 77%. Фејсбук месинџер је у паду а раст бележи апликација Телеграм.

Погледајте видео прилог:

Подели на мрежама
administrator

Повезани чланци