Средствима грађана и грађанки Општине Пријепоље у 2022. години плаћани послушни партијски медији

Средствима грађана и грађанки Општине Пријепоље у 2022. години плаћани послушни партијски медији

Најскупљи медијски садржај на прошлогодишњем конкурсу Општине Пријепоље за суфинансирање информисања у јавном интересу имали су РТВ Нови Пазар и ПП Медиа. Једна емисија на пазарској телевизији, кошта 711.000 динара, а производња једног текста на порталу ПП Медиа 312.500 динара. Просечна цена 149 медијских садржаја, свих 12 подржаних пројеката у прошлој години на конкурсу Општине Пријепоље, била је непуних 69.800 динара.

Да се подсетимо. Општина Пријепоље је у 2022. години определила 11 милиона динара за суфинансирање медијских садржаја, а на конкурсу подржала пројекте 12 медија са 10.400.000 динара. Око 47% буџетских средстава, односно 4.950.000 динара, додељено је медијима из Пријепоља, док су 5.450.000 добили медији из Прибоја, Ужица, Новог Пазара и Чачка.

Према наративним извештајима свих 12 медија, произведено је укупно 149 медијских садржаја. Један медијски садржај је просечно подржан са око 69.800 динара, а узимајући у обзир и сопствене трошкове учешћа медија, просечна цена садржаја износила је 124.700 динара. Kолико је медија своје садржаје потценило, а колико преценило? Не улазећи у садржај, што ће такође, бити предмет нашег интересовања, бавимо се просечним трошковима по јединици садржаја, што је и једна од ставки у буџету пројекта. Тај податак показатељ је озбиљности апликанта, односно медија и требало би да буде важан за Kомисију која одлучује о пројектима.

Трошкови производње медијских садржаја се разликују од врсте медија. Најскупља је, наравно ТВ продукција, после ње долазе штампани медији, а најјефтинија производња медијских садржаја је за портале. Имајући ово у виду посебно ћемо и анализирати трошкове производње медијских садржаја, груписаних по медијима.

Распон трошкова по медијском садржају, објављеном на порталу, се креће од 47.000 до 312.500 динара. За четири текста на порталу Агенција West media press из Ужица је на Kонкурсу Општине Пријепоље добила 150.000 динара, а за исти број текстова на порталу ПП Медија додељено је 1.000.000 динара. Ту су и портали Полимље сајт са просечним трошком од 136.396 динара по медијском садржају, ИН медиа Иван Николић РИНА са 50.000 динара и Глас западне Србије са продукцијским трошком од 100.000 динара по медијском садржају. Откуд толика разлика? Одговор се налази или у нестручној процени пројеката од стране Kомисије или у утицају власти на Kомисију и диктату коме и колико доделити пара.

Једини подржани штампани медиј „Полимље“ свој трошак по медијском садржају  проценио је на 307.000 динара, а једини радио – Радио Сан Ужице, имао је трошак од 187.500 динара по медијском садржају.

Продукцијски трошкови телевизија се крећу од 50.250 код ТВ „Лав плус“ Ужице, до невероватних 711.000 динара по медијском садржају код РТВ Нови Пазар. Цена медијског садржаја код ТВ Форум је 75.789 динара, код ТВ 5 Ужице је 172.470 динара и код ТВ Прибој 237.000 динара.

Kако би било јасније како се и на шта трошио медијски динар наводимо још мало статистике. Телевизија Форум је у прошлој 2022. години произвела 56 медијских садржаја од укупно 149 суфинансираних садржаја, а добила 20% укупних средстава или 2.100.000 динара док је ТВ Прибој за 16 медијских садржаја добила 2.000.000. динара или 19,2% укупних средстава.

Сви остали медији су произвели од два до осам медијских садржаја и о њиховом доприносу информисању грађана и грађанки Општине Пријепоља у оквиру Конкурса се не може ни говорити.

Грађани и грађанке Општине Пријепоље већ 15 година знају да правовремене, објективне и истините информације добијају путем медија Форума жена Пријепоља, Телевизије Форум и портала Форум Инфо, али кад ће и доносиоци одлука о расподели средстава тих истих грађана и грађанки почети да поштују те исте грађане и медијски динар расподељују ценећи квалитет предложених пројеката и резултате до којих воде, без утицаја партијских политика.

Подели на мрежама

Повезани чланци