У ком граду су службени аутомобили замењени бициклима због смањења загађења?

У ком граду су службени аутомобили замењени бициклима због смањења загађења?

Гренобл, град у југоисточној Француској, у подножју Алпа, проглашен је за зелену европску престоницу 2022. године. Употреба обновљивих извора енергије, озелењавање јавних површина, замена аутомобила бициклима и рециклажа отпада, само су део свакодневице становника овог града, али и ширег региона. Зелену европску престоницу посетила  је екипа ТВ Форум, у оквиру програма „Пулс Европе“.

Некада индустријски, а данас претежно туристички град, Гренобл је проглашен за зелену европску престоницу захваљујући свеобухватним и пионирским активностима које су допринеле еколошкој транзицији. Први климатски план у Француској добио је баш овај град, још 2005. године, а циљ  је да буде климатски неутралан до 2050. Топлотна мрежа, друга по величини у Француској после Париза, користи 80 одсто обновљиве енергије, са амбицијом да оствари стопроцентни учинак до 2030. године. Међу корацима у заштити животне средине који су предузети истиче се забрана оглашавања на јавним површинама од 2014. године и употреба биомасе, ветра и соларних панела за производњу енергије, што је процес који је трајао 6 година и у који је уложено 20.000 милиона евра. Градско постројење за пречишћавање воде, производи биогас из канализационог муља за напајање градских аутобуса.

Број бициклиста се удвостручио у последњих шест година. Чак смо проглашени за бициклистичку престоницу Француске. Чланови градског већа користе бицикле као превозно средство. Када смо дошли на власт 2014. године, продали смо 20 службених аутомобила како би били пример обичним грађанима. Имамо око 10.000 бицикала за изнајмљивање, око 475 километара бициклистичких стаза. Свака улица је прилагођена за бицикле – истакао је градоначелник Гренобла Ерик Пиол на састанку са новинарским екипама из Србије.

Идеја није да аутомобиле на фосилна горива замене електрична возила већ да се њихов укупан број смањи. Анализе показују да се у аутомобилима на улицама Гренобла и целе регије налази у просеку по једна особа, због чега се размишља и о начинима како да се број путника у једном возилу повећа, а укупан број аутомобила смањи.

Након што је увео ограничење брзине за аутомобиле од 30 километара на сат, Гренобл је постао зона са најмањом емисијом издувних гасова у Француској. У прилог заштити животне средине иде и то што је од 2014. године засађено скоро 6.000 стабала, а циљ је да та бројка достигне 10.000 до 2030. године.

Са 160.000 становника Гренобл је лидер регије која окупља 49 локалних самоуправа, са око 450.000 становника. Циљ коме теже када је у питању одлагање отпада јесте да се укупне количине редукују за 30 одсто до 2030. године, а да се од тога 70 одсто рециклира.

Подели на мрежама

Повезани чланци