Ко прави вести?

Ко прави вести?

Друштвени контекст омеђен религијом, економским развојем, политиком, али и мушком доминацијом у тим областима, резултирали су недовољном заступљеношћу жена у медијима, оцењено је на представљању резултата истраживања Глобалног медијског мониторинг пројекта „Ко прави вести“.

Истраживање у Србији је реализовано на Факултету политичких наука, а на округлом столу у ОЕБС-овом тренинг центру у Новом Пазару презентовала га је професорка Сњежана Миливојевић.

20161021_115346hhh

У глобалном истраживању учествовале је 114 земаља. Општа оцена  је да видљивост жена у медијима  опада како расте истакнутост и важност теме .

untitled

У политичким темама, које доминирају медијима у Србији, жене чине само 14% субјеката. Са друге стране, у вестима о познатим личностима, уметности, медијима и спорту оне чине 44% свих субјеката. Жене су видљивије у професионалним групама које имају  нижи статус у друштву и када се појављују у улогама које се перципирају као „женске“, показало  је  истраживање.

 

Подели на мрежама

Повезани чланци