Ни трага од старе славе железничке станице у Пријепољу – руинирана зграда чека обнову

Ни трага од старе славе железничке станице у Пријепољу – руинирана зграда чека обнову

У Пријепољу ће се у петак 23. септембра одржати   централна манифестација поводом 40 година пруге Београд – Бар и 45 година Омладинске радне акције. Тог дана ће се око 130 бригадира  и бригадарки поново срести и возом из Београда, са групом младих волонтера, доћи у Пријепоље, где ће им око 14 сати бити  приређен свечани дочек на железничкој станици. Тада ће се у историјат  железничке станице уписати још један значајан догађај, али остаће опор утисак о  запуштености објекта, који је носио  епитет једног од  најлепших на прузи Београд – Бар.

Железничку станицу у Пријепољу време за ових 40 година није штедело, али ни људи. На сваком кораку видљив је немар и недовољна улагања у њено одржавање. Од ресторана који је некада могао да угости и до 150 особа и где су се могла окусити јела врсних кувара,остао је само натпис да је некада ту постојао, а уместо мириса јела из кухиње, шири се смрад из тоалета. Подземни пролаз који је осмишљен да буде пречица до перона, данас многи заобилазе, јер и он служи као јавни ве це. Шеф станице Пријепоље а.д. Инфраструктура железнице Србије Ненад Милошевић каже да због тешке ситуације у целој држави изостају и улагања у одржавање зграде, али се и нада да ће једог дана бити боље.

Тренутно има средстава за неке периодичне оправке, али не и за веће инвестиције . Што се тиче одржавања и хигијене, чистачицу немамо од јануара, јер је раскинут уговор са агенцијом  која је вршила чишћење железничких објеката. Чисте радници сами, кад немају других послова, додаје шеф станице Пријепоље Ненад Милошевић.

Када би постојале назнаке да ће једног дана бити новца за реконструкцију зграде, одмах би знали шта би била приоритена улагања: за мокри чвор, чекаоницу, столарију, фасаду.

Пре 5 – 6 година замењен је кров јер је прокишњавао. Од тада није било никаквих других већих  улагања, само ситније поправке, каже Милошевић.

Данас железничка станица живи од старе славе, а налазимо и писане трагове са колико је ентузијазма дочекана и испраћена њена градња. Како је Лист Полимље у то време бележио, маја 1975.године из републичког извршног већа стигла је вест да је за изградњу железничке станице у Пријепољу опредељено ондашњих милијарду 421 милион динара. Пројекат је радио Пројектантски биро железничког транспортног предузећа Београд за преко 500 м2 корисног простора. За њену изградњу ТК Љубиша Миодраговић, Ливница и Ирис поколонили су обвезнице од уплаћеног зајма за изградњу пруге у укупној вредности од 80 милиона ондашњих динара. С почетка јесени 1975.године почела је градња зграде железничке станице у Пријепољу, која је завршена у рекордном року, тачније маја 1976.године, када је свечано пуштена у рад пруга Београд – Бар.

Подели на мрежама

Повезани чланци