Органски производи ЕС Комерца на захтевном европском тржишту

Органски производи ЕС Комерца на захтевном европском тржишту

На највећем светском сајму органске производње Биофах који је крајем јула одржан у Нирнбергу, на националном штанду који су организовале Привредна комора Србије, Развојна агенција Србије и Сербиа Органика представило се девет произвођача из Србије, међу којима и „ЕС Kомерц“ из Пријепоља са својим асортиманом органских сокова, џемова и тестенине. Податак да је извоз органских производа из Србије у последњих десет година порастао петнаест пута, упућује на то да је органска храна добра улазница на европско тржиште.

Производњом и прерадом органске хране ЕС Комерц је почео да се бави пре неколико година, а сајам у Нирнбергу, на ком је учествовало више од 3.000 излагача и који је ове године посетило око 50.000 хиљада људи, био је и први наступ ове фирме на једном европском сајму у области органске хране.

Наступ на сајму нам је значајан да прикажемо наше производе свим потенцијалним купцима из Европе и света, да добијемо повратне информације у вези са квалитетом, али и изгледом амбалаже и просто видимо колико смо ми спремни за европско тржиште са нашим производима. И повратне информације су одличне. Много купаца је посетило национални штанд Србије, дегустирало наше производе и одушевљени су. Ми смо свесни квалитета наших производа и то нам је била водиља да кренемо у производњу органске хране и пласманом производа у Србији, простору бивше Југославије и света – сумира утиске са сајма извршни директор „ЕС Комерца“ Џенан Јусовић.

Квалитет органских производа овог краја, иако пресудан, није довољан за излазак на захтевно европско тржиште.

Неопходно је имати имплементиране стандарде квалитета и безбедности хране у производним погонима, уредно водити документацију, суштински применити све оно што су законитости у вези са тим типом производње. Неопходно је и да сте у тренду по питању амбалаже. Некада направите одличан производ, рецимо џем, али ако је он веће запремине него што је тренд на тржишту, апсолутно не можете бити конкурентни са ценом у односу на друге произвођаче и нису вам много велике шансе. Стално морате бити у току, имати праве информације и прилагођавати се – сматра Јусовић.

Поред испуњавања високих стандарда у сваком сегменту производње и транспорта, међународном тржишту мора се понудити нешто ново, а то је, како каже Јусовић, аутентичан производ карактеристичан за наше поднебље.

Сви који дођу на сајам не труде се да пронађу производ који могу да нађу у сваком крају света. Они хоће да додирну нешто аутентично, да доживе нешто што је специфично за то поднебље. Србија је препозната као значајан произвођач воћа, а нама то помаже, али се боримо са финалним производима, јер се углавном извозе сировине, па је негде теже доћи до успеха на крају – закључује Џенан Јусовић.

Поред органских производа од воћа, велику пажњу посетилаца сајма су привукле и органске тестенине од спелте и хељде, па у овој фирми верују да ће се, након остварених контаката и преговора, позитивни ефекти сајма одразити и на продају на европском тржишту.

Подели на мрежама

Повезани чланци