ПИСА тестирање трећи пут одржано у Економско-трговинској школи у Пријепољу

ПИСА тестирање трећи пут одржано у Економско-трговинској школи у Пријепољу

Четрдесет шесторо ђака Економско-трговинске школе у Пријепољу учествовало је у програму ПИСА тестирања, највећег међународног истраживања у области образовања. Циљ тестирања, које се у овој школи спроводи већ трећи пут, јесте провравање знања и вештина петнаестогодишњих ученика у области читања, математике и природних наука, али и способност примене стеченог знања у свакодневним животним ситуацијама.

ПИСА тестирање је међународно истраживање које организује Организација за економску сарадњу и развој и спроводи се сваке три године. Учешћем у ПИСА тесту Економско-трговинска школа већ трећи пут je била део великог међународног пројекта чији је циљ креирање квалитетније будућности образовања.

Ово тестирање показује колико  образовни систем припрема ученике за примену тих њихових знања које су стекли у току свог школовања. Смисао ПИСА тестирања није да одреди колико је знање појединих ученика, већ комплет целине, односно свих ученика који се тестирају у Србији. Што се тиче школа, очигледно је да су били задовољни претходна два пута како смо одрадили то тестирање и начин како све функционише тако да смо добили поверење и у овом циклусу – каже директор Економско – трговинске школе у Пријепољу Ирмедин Кордић.

Школе и ђаци који учествују у ПИСА тестирању изабрани су методом репрезентативног узорка, а ове године међу њима се нашло 46 ђака Економско-трговинске школе рођених од 1. јуна 2009. до 31. маја 2010. године.

Тестирање се састоји из два дела теста. Тест садржи више питања која наводе ученике на размишљање и закључивање како би ученици показали своја примењена знања. Ученици се бирају на неки њихов начин. Ми им пошаљемо списак ученика који задовољавају услов да имају 15 година. Они по свом неком моделу изаберу 46 ученика које ми треба да тестирамо – објашњава Кордић.

Одабрани ђаци су током претходна два дана, организовани у три групе, проверавали своју читалачку, математичку и научну писменост.

Учешће у ПИСА тестирању за мене је једно ново искуство. Надам се да сам добро урадио. Тест је био лаган, није било много тешко. Захтевао је мало логичког размишљања, али није било ништа страшно – каже Велдин Јакуповић.

Изненађена сам што сам изабрана за ПИСА тестирање. Требало је доста да се размишља логички и требало је доста да се чита. Доста нас се није надало да ћемо бити изабрани за ово тестирање – истиче Адна Фазлибеговић.

Оваква истраживања пружају увид у квалитет образовања у различитим земљама света и указују на могућности унапређења наставе и подршке ученицима.

Резултати на претходним тестирањима нису били задовољавајући. 2018. године је био доста лошији резултат, а 2022. године смо заузели  42. место у читању и 40. место у математици, што је испод просека. То је доста алармантно стање у просвети и због тога се константно понавља да су ученици у Србији функционално неписмени. Дакле, ми смо далеко испод просека функционалне писмености у свету – сматра Ирмедин Кордић.

Каква су знања и вештине наших ученика и умеју ли да их примене у свакодневном животу знаће се за шест месеци, када ће Организација за економску сарадњу и развој званично објавити резултате за свих 90 земаља које су учествовале у истраживању.

Подели на мрежама

Related Articles