Почело тестирање за 290 будућих ђака првака у Пријепољу

Почело тестирање за 290 будућих ђака првака у Пријепољу

Тестирање деце за упис у први разред у основним школама почело је 1. априла. Први пут у школске клупе ове године ће сести деца рођена од 1. марта 2017. до 28. фебруара 2018. године. Према подацима Предшколске установе „Миша Цвијовић“, у седам основних школа у Пријепољу требало би да крене 290 ђака првака, за 30 мање у односу на прошлу годину. Забележили смо како протиче тестирање будућих првака у ОШ „Владимир Перић Валтер“.

Василије је један од 290-оро предшколаца који ће са педагозима из седам основних школа у Пријепољу проћи тестирање за упис у први разред. У први разред основне школе за школску 2024/25. годину уписују се деца рођена од 1. марта 2017. до 28. фебруара 2018. године. Ово је пета година како се заказивање тестирања и упис врше преко пртала Е-управе.

Довољно је да се родитељи региструју и да закажу термин који њима одговара. У нашој школи тестиарње је почело 1. априла и трајаће до 31. маја. У нашу школу ће се по подацима које имамо уписати око 100 ђака, четири одељења у матичној школи, у Залугу ће бири једно одељења са десетак ђака и на Душманићима ћемо имати једног ђака првака – објашњава педагошкиња у ОШ „Владимир Перић Валтер“ Селма Турковић.  

На упис родитељи не доносе никакву документацију, а уколико не успеју да термин закажу преко портала Е –управа, могу позвати школу, па ће то учинити педагози.

Само тестирање траје неких 30 до 40 минута и нема потребе да се врши нека припрема код деце, нити да родитељи стварају неку тензију код детета. На тестирање улазе заједно дете и родитељ, дете црта док педагог или психолог попуњава податке о детету, када се то заврши родитељ изађе, онда се обави тестирање. На основу тога педагог може да процени какв школски успех ће дете имати, наравно ако је потребно родитељима се да препорука на шта да обрате пажњу и до 1. септембра да пораде на томе – истиче педагошкиња ове школе.

У школама у Пријепољу углавном се користе тестови ТИП 1 којима се процењује спремност детета и на основу којих се добијају вредне информације о способностима и талентима будућих првака.

Овај тест има пет субтестова који ма се мери знање, памћење, перцептивно закључивање, логичке операције и вербалне способности. Када се све то сабере добија се комплетна слика о детету – закључује Селма Турковић.

Након више од 23 године искуства педагошког рада са будућим првацима, наша саговорница истиче да се спремност деце кроз генерације не може поредити или генерализовати, али је утисак да су последњих неколико година више присутни логопедски проблеми и недовољно добра артикулација гласова. 

Подели на мрежама

Повезани чланци