Шеховића поље и ове године без обећаних саобраћајница

Шеховића поље и ове године без обећаних саобраћајница

Обећање руководства Општине из марта, да ће у овој години почети изградња саобраћајница у Шеховића Пољу, већ извесно, неће бити испуњено. Пројекат неформално назван „Ново Пријепоље на левој обали Лима“ мораће да сачека усаглашавање свих неопходних планских докумената и стања на терену, а за то је потребно време. Још колико, нико се не усуђује да прогнозира.

На левој обали Лима у Шеховића Пољу требало би да никне модерно и савремено Пријепоље, са две саобраћајнице: један правац иде од моста ка железничкој станици, као наставак Ћиркове улице, а друга саобраћајница поред Гимназије ка магистралном путу. Поред саобраћајница, планирана је изградња објеката намењених за становање, привреду, јавне институције. И све је то сликовито објашњено и у Детаљном плану регулације за Шеховића Поље, који је већ претпрео одређене измене, а најављују се и нове. Амбициозна обећања слушамо годинама уназад, али машина на терену још увек нема.

Данас овде нема машина зато што је у међувремену дошло до одлуке да се мења План детаљне регулације по захтеву ЛИДЛ-а, који треба да буде на овом подручју. Ту је настао проблем са Србијаводама, јер они треба да дају техничке водопривредне услове како да се реши ова саобраћајница и ми смо зато и застали. Све док се не усвоји Детаљни план регулације, који не дефинише овај простор који се односи према реци Лим, ми морамо чекати. Можемо рећи да у овој години сигурно неће доћи до извођења радова, али ћемо ми учинити све да решимо имовинско-правне односе, да припремимо пројектно-техничку документацију и да у току зиме, ако не буде неких већих пробелема, спроведемо јавну набавку и на пролеће да започенемо радове – прецизира председник Скупштине општине Пријепоље Изудин Шантић, као главни задужени испред Општине за овај пројекат.

Око 90 одсто парцела у Шеховића пољу је у приватном власништву. То је посебно уочљиво на планираној траси саобраћајнице поред Гимназије ка магистралном путу. Зато је извесније да ће прво бити започета изградња саобраћајнице која иде ка железничкој станици. Када је у питању друга, централна саобраћајница, ако приватно не пређе у јавно уз сагласност власника, што је један од предуслова за почетак радова, Општина ће прибећи решењу које је одобрила и Влада Србије – експроприjацији.

Неко ће да каже „ово је моја очевина, ово је моја бабовина, ја то не дам…“ и то је легитимно да се власници тако понашају, али нама јавни интерес даје могућност да ми сада у складу са Законом о експропријацији позовемо све власнике, утврдимо и понудимо споразумно утврђивање накнаде у року од 60 дана. Уколико то власници не прихвате, онда ће суд утврдити наканду, а ми улазимо у посед и почињемо са извођењем радова – каже Шантић.

Уређењем овог дела града, делимично ће бити решен и један од горућих проблема у општини Пријепоље.

Ми смо на саобраћајници, која је наставак Ћиркове, предвидели изградњу 105 паркинг места. Саобраћајнице ће бити модерне, ширине око седам метара са тротоарима и са зеленим површинама – објашњава Шантић.  

Саобраћајнице су логичан наставак моста преко реке Лим који је изграђен још 2010. године.  И већ 12 година се чека на њихову изградњу, иако на почетку није деловало да ће бити тако, јер је мост, који је коштао 105 милиона динара, завршен пре рока. Очигледно је да та брзина и полет нису пренети и на наставак радова.

Подели на мрежама

Повезани чланци