Скулптура Светитељ Сава ремек дело савремене уметности

Скулптура Светитељ Сава ремек дело савремене уметности

Милешевски дух већ деценијама окупља и инспирише културне ствараоце у Уметничкој колонији Милешева, а једно од највреднијих дела насталих у колонији је скулптура Светитељ Сава, рад професора Миодрага Живковића.

Манастир Милешева је бисер средњовековног фреско сликарства и природно је било да Уметничка колонија, настала у Пријепољу, понесе име по њему. Настала 1974. године, при савременом храму културе – Дому културе Пријепоље, постала је место окупљања најзначајнијих уметника из целог света и изнедрила је бројна и вредна уметничка дела. Једно од најзначајних је скулптура Светитељ Сава.

У оквиру Уметничке колоније „Милешева“ пре 26 година, настала је скулптура Светитељ Сава,  аутора професора Миодрага Живковића, академског вајара из Београда.Данас је заштитни знак Пријепоља и, у цветној рондели, заузимацентрално место у парку скулптура на ушћу Милешевке у Лим, чије формирање је започело њеним постављањем. 

Колико млађи  Пријепољци и Пријепољке знају о скулптури поред које свакодневно пролазе? Шта им значи и знају ли ко је аутор овог изузетног дела?

Млађи нараштаји скулптуру доживљавају као обележје града, допада им се, на правом је месту, лепо је што је у цветној рондели… али није им познато како, кад је настала и ко је аутор.

Миодраг Живковић је пре скулптуре Светитељ Сава урадио много изузетних и монументалних споменика попут оног на Тјентишту, посвећеног битки на Сутјесци, споменик пилотима браниоцима  Београда, Кадињачу, споменик на Козари, споменик стрељаним ђацима и професорима V/3 у Крагујевцу, скулптуре Вука Караџића у Лозници, краља Николе у Никшићу, и многе друге.

Један такав вајар унео је сву своју ивенцију и снагу и направио један, заиста, у сваком смислу речи, савремени споменик. Са друге стране направио је и сакрални споменик. Направио је споменик чија се светост осећа као и његова овоземаљска лепота. То је ремек дело савремене југословенске, сада српске уметности које се налази на правом месту – каже Ђорђе Кадијевић, историчар уметности.

Засијао је тада у центру града Светиљ Сава. Јавила се двострука светиња – у религијској симболици света и уметничкој, истиче Кадијевић, која сија и данас у свом пуном сјају.

Подели на мрежама
Новинарка

Повезани чланци