Светска недеља дојења – омогућимо дојење, направимо разлику за запослене

Светска недеља дојења – омогућимо дојење, направимо разлику за запослене

Светска недеља дојења се сваке године обележава од 1. до 7. августа у више од 170 земаља света како би се повећали знање и свест о значају и предностима и обезбедила подршка дојењу. Ове године кампања се обележава под слоганом „Омогућимо дојење – направимо разлику за запослене“. 

Мајчино млеко је потреба сваког новорођенчета, а дојење представља најједноставнији, најздравији и најекономичнији начин да се задовољи потреба бебе за правилном исхраном. Сисањем, дете остварује повезаност са мајком већ првих сати по рођењу.

Ми у породилишту подржавамо baby friendly“ програм где новорођенче проводи време поред мајке и где увек на захтев бебе може понудити млеко. Поготово то прво млеко – колострум, које иако је мала количина свака кап је драгоцена. То је прва нека вакцина и заштита коју новорђенче добија од мајке којим наслеђује антитела и што ће га штитити у наредних шест месеци – истиче начелница Службе за здравствену заштиту деце и школске деце др Зорица Грбовић.  

По изласку из породилишта патронажна служба је важна подршка мајкама у свим недоумицама при нези и дојењу детета. Искључиво дојење саветује се, по најновијим препорукама до 4. месеца.

Од четвртог месеца се уводи та мешовита исхрана и то врло полако, врло обазриво да се не би појавила нека алергија. Ради се на томе да се што пре беба упозна са разним укусима јер су приметили да што је дуже искључиво дојење, чешће долази до проблема, да деца одбијају другу храну, а млеко енергетски ипак не може да задовољи потребе бебе изнад шест месеци јер то млеко нема довољно нутритијената. Видим да се мајке труде да наставе дојење и после годину дана и имамо доста деце која су сисала и до друге године, тако да у Пријепољу имамо један солидан тренд дојења и подршке мајки у томе – објашњава др Грбовић.

Информисати, учврстити, ангажовати и подстицати подршку дојењу – пароле су овогодишње кампање која апелује на владе, здравствене установе, послодавце и удружења у стварању окружења које подржава дојење у животима запослених мајки.

Све је више тренд да се пружи подршка породиљама, прво када је у питању запошљавање, потом и подршка да мајка може да настави да доји у смислу да се доведе беба или да се одвоји време да оде кући ради подоја. Наравно за све је потребно време али је важно да се крене са мртве тачке. чак смо добијали препроруке да, сад кад је прошла корона, чак и кад је мајка хоспитализована са другим дететом, да јој се омогући да доведе дете како би сисало. То још није заживело у пракси, али се од нечега мора почети  – напомиње др Зорица Грбовић.

Циљ кампање је и усвајање јавноздравствених политика које охрабрују жене да доје на радном месту и у јавности.

Подели на мрежама

Повезани чланци