Успешне предузетнице: Једном кад искусиш предузетништво, не желиш да напустиш тај терен

Успешне предузетнице: Једном кад искусиш предузетништво, не желиш да напустиш тај терен

У оквиру семинара „Медији у функцији подстицања женског предузетништва“ уприличен је округли сто под називом „Успешне предузетнице – подршка будућим предузетницама“, на ком се разговарало о потреби укључивања жена у предузетнишво, могућностима, изазовима и препрекама на путу економског осамостаљивања жена.

Кад је у питању запосленост, жене су 20 одсто мање заступљене од мушкараца, а и кад имају посао, имају за трећину мање плате од мушкараца. Статистика је поразна и у делу који се односи на женско предузетништво.

Око 34 одсто од свих предузетника чине жене. Међу онима који затварају послове 10 одсто је више жена него мушкараца. Број предузетника у Србији у 2017. години је порастао, а и број жена предузетница је порастао. У првих десет месеци прошле године основано је 28.083 предузетничких фирми, од тога је само 8.000 жена предузетница – каже председница Удружења пословних жена „Визија“ из Крагујевца Биљана Планић.

Власница агенције за маркетинг консалтинг и дизајн Тијана Секулић предузетница је постала након што је неколико година радила као архитеткта у једној фирми. Схватила је да своје потенцијале и друга знања која поседује може много боље да искаже кроз сопствени бизнис.

Ја сам раније размишљала да будем уметница, јер је ту нека слобода. Чини ми се сад да је то врло слично, та нека слобода и изазов. И та вера је исто важна. Није увек лако, али једном кад искусиш, не желиш да напустиш тај терен. Кажу да је горе од развода банкротирати, али наравно сви они који уче из таквих кризних ситуација изађу много јачи и много више оснажени. Мислим да се генерално мало прича о томе колико су предузетништво и развој везани за неуспехе, а баш ти неуспеси нас чине јачима. Суштина је да кад паднеш и научиш лекцију, то ти се више неће дешавати – каже Тијана о свом предузетничком искуству.

Председница Удружења предузетница Црне Горе Едита Даутовић, главну предност властитог бизниса види у сталном усавршавању. Сматра и да долази боље време за предузетништво.

Предузетништво постаје свакодневица и стил живота. Подаци из 2011. године кажу да је размишљање младих тада било да бавити се приватним бизнисом је ризик и да више желе да се запосле у државним институцијама и да имају неку сигурну плату. То се већ мијења, та свијест код младих. Постоји предузетништво у основим школама и у онима које нису стручне. Тако да то игра велику улогу, кад се од малена учи о предузетништву – каже Едита.

Присутним предузетницама и онима које планирају да то постану је поручено да пре свега буду упорне и храбре, да је сваки почетак тежак, али и да се задовољство које долази након уложеног напора, не може мерити ни са чим.


Подели на мрежама

Повезани чланци