Годину дана после – како тече поправни Валтера након јединице за квалитет рада?

Годину дана после – како тече поправни Валтера након јединице за квалитет рада?

Прошло је годину дана од када је Основна школа „Владимир Перић Валтер“ оцењена јединицом за општи квалитет рада, приликом спољашњег вредовања тима Школске управе Ужице. Директора школе Милинка Мићевића питали смо шта је урађено у међувремену, а што би могло да утиче на бољу оцену приликом наредног оцењивања школе?

Видећемо, чекамо, урадили смо.. речи су којима директор највеће и најстарије школе у Пријепољу углавном одговара на наша питања о унапређењу квалитета рада ове установе у протеклих годину дана. С тим у складу, одмах након добијене јединице, школа је донела План унапређења квалитета рада и базирала се да у првој години ради на две, од шест кључних области – подршци ђацима и  на општој атмосфери која влада у школи. Још увек без папира који би доказали стање црно на бело, директор даје усмену оцену.

Променило се тога доста, сигуран сам у то, то ће у наредном периоду показати и самовредновање које ћемо радити, које се ради једном током школске године. Има напретка и у успесима ђака, видим то и по тромесечјима – оптимистичан је директор ОШ „Владимир Перић Валтер“ Милинко Мићевић.

Још увек изненађен како је школа оцењена јединицом за квалитет рада, директор каже да у свему можда има и зависти, јер неке друге интерне анализе, спроведене у међувремену, показују нешто сасвим друго.  

Видели смо и на Школским одборима, чак смо и после имали анкете, није онако како су родитељи давали у упитнику одговоре, али нису исти ни одговори ученика и наставника. Већ се после у нашим другим анкетама показало да то није било тако. Многи не воле Основну школу „Владимир Перић Валтер“, јер највећи број успеха је из ове школе. Онда су многи завидни. Неки родитељи би хтели да им деца буду одлична, а који можда нису ни за довољан успех – објашњава Мићевић.

Укупно 15 јединица добила је школа Влатер из шест области и 24 стандарда. Показало се да су резултати ђака осмог разреда са последња четири завршна испита испод Републичког просека. И директор школе је такође оцењен јединицом јер није планирао лични и професионални развој који је заснован на резултатима самовредновања.

Био је то мој план, али нисам могао да стигнем да прођем те обуке. Сад пролазим кроз неке које имају. Мада, ја кажем, ја сам овде још осам месеци и ја ћу ако Бог да у пензију, тако да ћу се још мало усавршавати док сам овде, али већ се приводи крају – најављује свој одлазак Мићевић.

Школа има задатак да константно утиче на мотивацију ученика, међутим, Извештај је показао  да то раде само појединци.

Наставник је тај који утиче или не утиче на мотивацију ученика, а требало би да утичу сви. Али видите код свих је сад мотивација финансијска, или оцена, тако се код ученика покреће већа активност. Мислим да смо ми одавно једина школа која има 100% заступљеност стручне наставе. Ту нема проблема. Мислим, дешава се, али ми смо овде у центру где сви хоће да дођу да раде.

Школи „Валтер“ за две године истећи ће рок да исправи неправилности и добије прелазну оцену, када би опет требало да дође тим Школске управе Ужице. Поред теренског рада тима из Ужица, прошлогодишње истраживање обухватило је 53 наставника, 43 ђака и 33 родитеља.

Подели на мрежама

Повезани чланци