Пракса показује да иако женски покрет у Србији ради важне ствари за цело друштво, медији се још увек у довољној мери не баве овим темама. Kако заинтересовати медије за теме и активности женских организација? Постоје начини да се ова ситуација промени. Едукацији женских организација на ове теме посвећен је семинар под називом „Женски глас може да се чује даље“, који Форум жена Пријепоља организује на Златару.
Већина женских невладиних организација бави се заговарањем, а улога медија у том процесу је веома важна. Kако написати саопштење, шта рећи у изјави медијима, како комуницирати са њимa и како их заинтересовати за теме којима се женске организације баве, учеснице семинара уче од новинарке Миљане Нешковић, која из ове области има дугогодишње искуство. Сензационализам у медијима довео је до тога да важне теме, попут оних којима се баве женске организације, често остају непримећене, а да се простор даје оним темама које нису у јавном интересу.
Етичко новинарско извештавање подразумева извештавање у интересу грађана. Оно што раде женске организације, као прво немају довољну финансијску подршку и врло често је све на неком волонтерском нивоу. Чак и кад није на волонтерском нивоу, оно често стоји на несигурним финансијским ногама, што значи да жене раде на неком пројекту данас, а већ сутра не знају да ли ће имати плату. Мислим да је одговорност озбиљних новинара да се више баве тиме, јер би онда подстакли настанак нових организација, дали би додaтну мотивацију тим женама, које често имају осећај као да раде неки посао који нико не примећује, а јако је важан – каже Миљана Нешковић.
Важно је да путем медија јавности пошаљемо јасну и разумљиву поруку истиче чланица Форума жена Пријепоља и координатрока пројекта Далиборка Малешић и додаје:
Организације цивилног друштва, где спадају и женске организације, често користе тај пројектни језик који често није разумљив. Оно што смо ми препознали у оквиру овог Програма шведске организације Квина тил Квина, то је да ми имамо тај потенцијал и капацитет да можемо да радимо на повећању видљивости женског покрета у Србији и на оснаживању женских организација за унапређење комуникације са медијима.
Организације цивилног друштва често имају потешкоће да обезбеде медијску покривеност. Зато им је свака едукација, попут семинара на Златару, корисна .
Када неке теме нису у фокусу у неком друштвеном контексту, бојим се да тада не наилазимо на адекватан одговор медија, да се баве неким значајним питањима као што су права жена и заштита жртава породичног насиља – каже Мирела Османовић из Виктимолошког друштва Србије из Београда и додаје да медији имају значајну улогу у креирању слике друштва.
Социјална заштита и људска права у фокусу су организације „Иницијатива А11“ из Београда. Према речима Катарине Мајсторовић, те теме би требало да су релевантне за све медије.
Међутим, често нам медији не одговарају на нека наша саопштења. Сматрамо да би медији требало да буду далеко више заинтересовани за ове теме.
Свака комуникација са медијима може бити унапређена, мишљења је Славица Трифуновић из новосадске организације ИРИДА.
Овај семинар ће јако користити да увидимо неке алате и технике којима бисмо могле да се користимо у будућности – додаје она.
Учеснице семинара дошле су из различитих делова Србије: Ужица, Зрењанина, Београда, Новог Сада, Прибоја… Дводневни семинар на Златару Форум жена Пријепоља организује у оквиру пројекта „Женске групе и медији – заједно до равноправнијег друштва“ уз подршку Шведске организације Kвина тил Kвина.
Kako komuniciramo s medijima – seminar „Ženski glas može da se čuje dalje“ – YouTube
