У медијском извештавању кривица се не сме сваљивати на жртву

У медијском извештавању кривица се не сме сваљивати на жртву

У половини извештаја о насиљу према женама медији су открили идентитет жртве или чланова њене породице, а у чак 40 процената објава коришћени су сензационалистички или стереотипни изрази, показала је Анализа медијских објава о проблему насиља према женама у 2019. години, коју је урадила група Новинарке против насиља. О правилном извештвању о насиљу било је речи и на семинару „Родно сензитивно извештавање“, који су Форум жена Пријепоља и телевизија Форум организовали за новинаре и новинарке локалних медија.

Током прошле године проблемом насиља према женама највише су се бавили онлајн портали, затим штампани медији, док су телевизијске и радио станице знатно мање пажње посветиле овој теми, резултати су Анализе 11 хиљада чланака  коју је урадила група „Новинарке против насиља“. У чак 45 процената објава начела професионалног извештавања прекршена су у самом наслову, што је, како су навели, посебно проблематично, имајући у виду да су управо наслови ти који привлаче највише пажње и најчитанији су део текста.

Анализа „Новинарки против насиља“, чија је чланица и Ана Манојловић, која је држала едукацију за новинаре и новинарке локалних медија, показала је да су повод за извештавање најчешће били појединачни случајеви насиља, у чак 78 процената објава, док су се медији много ређе бавили феноменом насиља према женама из едукативног угла, анализом мера превенције, заштите и подршке.

Више у видео прилогу:

Подели на мрежама
Новинарка

Повезани чланци

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *