Здравствене услуге у Пријепољу недовољно доступне – 98% анкетираних мора на преглед у приватну праксу 

Здравствене услуге у Пријепољу недовољно доступне – 98% анкетираних мора на преглед у приватну праксу 

Скоро 80% учесника и учесница анкете „Здравствена заштита и услуге“ коју смо објавили на порталу, сматра да су здравствене услуге недовољно доступне грађанима и грађанкама Пријепоља. Око две трећине испитаних је задовољно радом и стручношћу изабраних лекара, али није задовољно радом и приступом медицинског особља. Анкетирани су истакли да је најтеже заказати преглед код кардиолога, очног лекара и радиолога, 98% њих често или повремено мора да заказује прегледе у приватној пракси.

Анкету о здравственој заштити и услугама у Пријепољу попунило је 330 грађана и грађанки углавном између 31 и 65 година старости.

Да су здравствене услуге у Пријепољу недовољно доступне грађанима оценило је 79% учесника и учесница анкете, 18% сматра да су довољно доступне, док су за 3% испитаних веома доступне.

На питање у којој мери су задовољни радом изабраног лекара  у смислу стручности, посвећености при прегледу, поштовања, објашњавању процедура, 37% анкетираних је одговорило да нису задовољни, 44% је задовољно, док је 19% веома задовољно. Задовољство, односно незадовољство анкетираних могло би се илустровати следећим коментарима:

Изузетно стручна, срдачна, емпатична докторка која заиста саслуша, детаљно прегледа и увек спремна за сарадњу. Прихвата све предлоге и сугестије који су оправдани.

Зато што је способна да брзо, а сигурно ради. Не чека се на преглед  дуго, прељубазна и доступна увек. У ординацији се осећам смирено и сигурно.

Зато што се заказује да се узме упут за лабораторију, а после опет се заказује да се преузму резултати. Прође по 10 дана. Лекари не раде по сат и по, два, када дођу у смену.

Нема разговора са пацијентом и прегледа, углавном гледање у рачунар.

Радом, стручношћу и доступношћу медицинског особља у Дому здравља и Општој болници Пријепоље 66% учесника анкете није задовољно, 29% је задовољно, док је 5% оних који су истакли да су веома задовољни. Коментари анкетираних су се углавном односили на однос медицинског особља према пацијентима, њихову стручност и услове у којима раде.

Мањак информација, начин рада који је застарео и ствара непотребне гужве и неизвесност. Сестре које игноришу, преко телефона не може ништа да се закаже, дођи па ћемо видети.

Требало би да буду љубазније, нико није дошао да се проводи, већ тражи помоћ.

Посебно сам задовољна особљем ДЗ кућног лечења.

Има изузетака, али генерално особље је добро у обе установе.

Раде свој посао професионално, али је све већи број медицинског особља са купљеним дипломама.

На одељењима ради по једна медицинска сестра, оптерећене су и наравно да морају бити нељубазне и незадовољне.

 Чини ми се да је медицинско особље, ту убрајам све, од лекара до сестара, техничара… нормалније, пријатније и емпатичније свуда него у Пријепољу.

Стањем у здравственим установама, опремљеношћу медицинским материјалом, реагенсима, лековима, односно хигијеном и исхраном на одељењима, чистоћом чекаоница и тоалета, 73% испитаних није задовољно, 24% је задовољно, док је 2% веома задовољно.

Када је у питању чекање испред ординације или специјалистичке амбуланте на преглед 46% је одговорило да чека до сат времена, 28% до два сата, 16% више од три сата, док се 10% изјаснило да на преглед чека до 15 минута.

Преглед који је најтеже заказати према оцени анкетираних је преглед код кардиолога, затим код очног лекара, а према броју одговора прате их прегледи код радиолога, гинеколога, ендокринолога и кожног лекара.

Учесници и учеснице анкете су добро оценили рад Службе за хитну медицинску помоћ у смислу стручности лекара и особља, брзине изласка на терен, реаговања у хитним ситуацијама и транспорта у друге здравствене установе, пошто је 73% задовољно и веома задовољно, док 27% испитаних није задовољно радом ове Службе.

Здравствена услуга коју би било потребно увести у пријепољске здравствене установе је преглед магнетном резонанцом, коју је предложило нешто више од половине испитаних, 27% сматра да је неопходан преглед скенером, 12% је истакло алерго тестове, а 5% преглед за возачку дозволу.

Да би отварање амбуланти у селима које су затворене још од почетка пандемије вируса Коввид 19, у великој мери унапредило здравствену заштиту сеоског становништва сматра 63% анкетираних, 27% мисли да би унапредило у довољној мери, а 10% да не би унапредило уопште.

Прегледе у приватној пракси мора да заказује 98% учесника анкете. Веома често и често 84%, повремено 14%, док је 2% оних који немају потребу да се прегледају у приватној пракси. Недостатак лекара специјалиста, диајгностичких апарата и дуго чекање на термин прегледа углавном су разлози ашто грађани који су попунили анкету иду на прегледе у приватну праксу.

Нема довољно могућности за дијагностику, код специјалиста се ретко упућују пацијенти, а када и добију упут, онда се чека дуго. Да би се процедура скратила, принуђени смо да идемо приватно. А тамо исти доктори који већ раде у Болници или Дому здравља.

Иако сам хронични, оперисани срчани болесник, 4 године нисам успела да будем прегледана у болници код кардиолога, тако да сам морала наравно, тај преглед радити и платити у приватној пракси.

Јер је специјалиста на одмору, други нпр. на боловању… или постоји само један једини, или не постоји уопште у Пријепољу него у Ужицу, или је термин заказан за 2 месеца. Окрени, обрни, зато се одлучим за приватни преглед.

Зато сто сам онколошки пацијент у фази лечења, па не могу чекати месец дана на термин.

Зато што је стручност већине њих упитна! Десило ми се пар пута да сам ишла код лекара у Београд који су се ибретили над налазима, дијагнозама и извештајима наших лекара.

Анкету ће можда најбоље закључити неки од коментара испитаних.

Здравственом особљу треба омогућити боље услове за рад у болници, а они за узврат морају имати бољи приступ пацијенту и показати посвећеност. Сви пацијенти морају бити једнаки, без обзира на њихов друштвени и финансијски статус.

Каква нам је држава здравство нам је још и добро.

Ваљда не може више да се очекује од малог града у провинцији.

Коментар на резултате анкете потражили смо од директора Дома здравља и Опште болнице Пријепоље, али нам је речено да немају дозволу Министарства здравља за давање изјава, и да сва питања везана за ову тему проследимо министарству од ког ћемо добити писане одговоре.

Подели на мрежама

Related Articles